Schade melden
Snel geregeld!
Heeft u schade?
Wanneer u schade heeft is het van groot belang dat u vanaf het eerste moment op de juiste wijze handelt. U dient de schade binnen 24 uur, telefonisch of per email aan ons te melden. Vanaf dat moment kunnen wij u verder adviseren en begeleiden.Bij alle schade’s is het noodzakelijk dat wij zo snel mogelijk een schade-aangifteformulier van u ontvangen.
Let op: Heeft u te maken met schade door ziekte, overlijden, pech of ongeval?
Neem dan eerst contact op met de alarmcentrale van uw motorrijtuigenverzekering of reisverzekering.
** Het telefoonnummer van uw alarmcentrale staat vermeld op uw verzekeringspas en op uw polis **
Downloads
Aandachtspunten in geval van schade
- Bij diefstal/inbraak is het van groot belang dat u aangifte doet bij de politie;
- Indien u bij een ongeval betrokken raakt waarbij gewonden zijn, dan wel meerdere partijen betrokken zijn, schakel dan eveneens de politie in;
- Bij autoschade dient u samen met de tegenpartij de voorzijde van het Europese schadeformulier in te vullen. Het formulier dient door beide partijen ondertekend te worden. De achterzijde van het schadeformulier dient u zelf in te vullen, te ondertekenen en aan Rozeboom en Koezema te retourneren;
- Bij autoschade door een (nog) onbekende dader kunt u onder bepaalde voorwaarden gebruik maken van het Waarborgfonds Motorverkeer. De schade dient te alle tijden door een ander motorrijtuig veroorzaakt te zijn. U dient tevens aangifte te doen bij de politie en er moeten minimaal 2 getuigen zijn die uw bevindingen kunnen bevestigen;
- Bij reis/annuleringsschade is het in veel gevallen belangrijk dat u overleg voert met de alarmcentrale van de verzekeringsmaatschappij, bijvoorbeeld wanneer u onverhoopt moet terugkeren naar Nederland of bij een ongeval. Het telefoonnummer van de alarmcentrale staat op uw verzekeringspas en polis. Bij diefstal/verlies van uw reisbagage dient u altijd aangifte te doen bij de politie en vraag hierbij altijd om een bewijs van aangifte of het proces verbaal.