Hypotheken

Een zorgeloze financiële toekomst.

Waarom een advies van ons?

- Onafhankelijk advies
- Deskundig & ervaren
- Hypotheek die bij uw persoonlijke situatie past
- Transparant in kosten
- Persoonlijke begeleiding van A tot Z

Het eerste gesprek is altijd gratis en vrijblijvend. U kunt bepalen of u genoeg vertrouwen in ons heeft om met ons verder te gaan. Kom langs of bel voor een persoonlijke afspraak. Wij helpen u graag!

Ons stappenplan voor een hypotheek op maat

Onderstaand vindt u een stappenplan voor het verzorgen van een hypotheek op maat.

1. Oriëntatiegesprek

Om u zo snel mogelijk te kunnen helpen, starten we ieder hypotheekadviestraject met een kosteloos oriëntatiegesprek.

  • U geeft aan wat uw situatie is, wat uw wensen zijn en welke persoonlijke ideeën u heeft.
  • Wij leggen u uit wie wij zijn en hoe wij werken (zie ook tarieven & voorwaarden hypotheekadvies).
  • U krijgt uitleg over de diverse stappen in het adviestraject.
  • Wij proberen direct inzicht te geven in uw mogelijkheden en zullen we de meest dringende vragen beantwoorden (hoe lang duurt een hypotheektraject, hoeveel kan ik maximaal lenen, etc.)

2. Adviesgesprek

Om het gesprek en de eventuele acceptatie van uw hypotheek zo vlot mogelijk te laten verlopen bereiden wij ons graag goed voor. U kunt ons hierbij helpen door alvast documenten digitaal aan te leveren:

  • salarisstrook
  • werkgeversverklaring
  • samenvatting pensioenoverzicht
  • recente aangifte inkomstenbelasting
  • identificatiebewijs
  • (concept) koopakte
  • overzicht van u vermogen en/of schulden.

Tijdens het adviesgesprek behandelen wij het volgende:

  • Wij inventariseren uw huidige én toekomstige financiële situatie.
  • Wij geven u informatie over diverse hypotheekconstructies.
  • Wij vergelijken de actuele rente van diverse hypotheekverstrekkers.
  • Wij berekenen wat de nieuwe bruto en netto maandlasten zijn.
  • Wij geven u inzage in de risico’s (o.a. overlijden, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid) en laten u zien wat de best passende oplossingen van verschillende hypotheekverstrekkers en verzekeraars zijn.

3. Adviestraject

  • U ontvangt een inventarisatierapport waarin alle informatie uit het gesprek is samengevat. Mochten hier zaken niet correct in staan dan passen we dit direct aan.
  • U ontvangt een financieel adviesrapport op basis waarvan u een weloverwogen keuze kunt maken welke hypotheekvoorstel u het meest aantrekkelijk vindt.
  • U ontvangt een opdrachtbevestiging. Hierin staan onze werkzaamheden en de kosten voor het advies.

4. Hypotheekofferte

  • Wij vragen de hypotheekofferte van u keuze aan.
  • Indien een taxatierapport noodzakelijk is, dan regelen wij dat voor u.
  • Vaak is het verplicht of gewenst om een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten. Wij helpen u bij het afsluiten van de meest gunstige verzekering afgestemd op uw situatie.
  • U ontvangt van ons een uitgebreid financieel plan met daarin o.a. de conclusies van de inventarisatie van het advies.
  • Zo snel mogelijk ontvangt u van ons een hypotheekofferte. Hoe lang dit duurt, hangt af van de gekozen hypotheekverstrekker. In de offerte staat onder andere de hypotheekvorm, het hypotheekbedrag het rentepercentage, uw maandbedrag, de rentevaste periode en de voorwaarden.
  • Wij maken een afspraak om de hypotheekofferte met u door te nemen.
  • Als de offerte aansluit op u wensen, kunt u deze ondertekenen. Wij versturen de getekende offerte en alle gevraagde documenten naar de hypotheekverstrekker.

Let op: De getekende offerte is beperkt geldig, de geldigheid is terug te vinden in de offerte. Binnen deze termijn moet de hypotheekakte bij de notaris ondertekend zijn.

Als u een langere geldigheidsduur nodig heeft, kunnen wij een offerte aanvragen tot 12 maanden geldigheid.

5. Acceptatietraject hypotheek

  • Zodra alle stukken door de hypotheekverstrekker positief beoordeeld zijn krijgt u bericht van ons.
  • Verder helpen wij u graag verder bij het afsluiten van uw woonhuisverzekering, inboedelverzekering en al u overige verzekeringen.

6. Bij de notaris

  • De hypotheekverstrekker maakt het geld op verzoek van de notaris over naar de derdengeldenrekening van de notaris. U krijgt van de notaris een nota van afrekening waarin de exacte kasstromen staan.
  • Betaalt u de woning (deels) met eigen geld? Bespreekt u dan met de notaris wanneer dit geld uiterlijk op de derdengeldenrekening van de notaris moet staan. Doorgaans moet u ervoor zorgen dat dit 3 werkdagen voor de aktepassering is.
  • Indien u een verbouwing meegefinancierd heeft, zal de hypotheekverstrekker hiervoor meestal een bouwdepot openen. De waarde van het bouwdepot wordt niet overgemaakt naar de notaris. U ontvangt van de hypotheekverstrekker instructies over het gebruik van het bouwdepot.
  • Wij bekijken en controleren alle concept akten en de nota voor u. Ook helpen wij u verder bij het afsluiten van een opstalverzekering. Zo zorgen wij met u ervoor dat u zorgeloos kunt tekenen.
    Als u de transportakte en de hypotheekakte bij de notaris getekend heeft, bent u de trotse eigenaar van uw nieuwe woning.

7. Nazorg

De hypotheekpolissen worden ontvangen en nogmaals gecontroleerd.

Wij coördineren uw voorlopige teruggave en/of belastingaangifte.

Als u nog vragen heeft of als er onduidelijkheden zijn kunt u altijd bij ons terecht.

Wat onze klanten van ons vinden

"Deskundig, accuraat, oog voor situatie"
Dhr. Mulder
9,4 Nieuwe verzekering
"Een zeer nette afhandeling en goede communicatie. Een adviseur die er voor u is"
Dhr. Bos
10,0 Schade afhandeling
"Duidelijk verhaal en geen gezeur. Gewoon zoals het moet"
Dhr. Veldman
9,5 Schade afhandeling
"Goeie adviseurs en persoonlijk contact is prima en kleinschalig want ze weten wie je bent"
Dhr. van Vliet
10,0 Schade afhandeling
"Goede bereikbaarheid en optimale begeleiding en service!"
Dhr. Lange
10,0 Schade afhandeling
"Kan zich bijzonder goed inleven in de klant"
9,8 Schade afhandeling
"Ongekend snelle en correcte afwikkeling, dit is de reden dat je een tussenpersoon hebt"
9,8 Schade afhandeling
"Na het ontdekken van de schade zijn we direct goed geholpen en bij gestaan door de Best en Rozeboom. We zijn dezelfde dag nog door verwezen naar de schade expert en deze heeft vervolgens gehandeld. Binnen een aantal dagen was alles hersteld. Communicatie was hierin super."
10 Schade afhandeling
"Bij Rozeboom en Koezema heb je niet het idee dat het om geld draait maar om service en het de klant naar de zin maken. Goed advies, passend voor je leef- en woonsituatie van dat moment. Goede nazorg, keurige uitleg en altijd verifiëren of je begrijpt waarvoor je gaat tekenen. Geen addertjes onder het gras. Absoluut aan te bevelen. "
Mw. van Gennep - Moeken
9,7 Nieuwe verzekering
"Mijn man heeft alles geregeld voor zijn overlijden, ik heb er niet zo veel verstand van. Ben zeer tevreden over de hulp en hoe zij mij hebben bijgestaan."
7,7 Nieuwe verzekering